piątek, 5 stycznia 2024

Temat z gumy: gumy kierownicy i podnóżków

 Jestem na etapie kompletowania osprzętu kierownicy. 

O ile - na wzór motocykla nr 001 - mocowania klamek i rolgaz, a także przełącznik świateł będą zwykłe, ze standardowej WSK, o tyle nie mam pomysłu ani wiedzy na gumy manetek. Internet podpowiada rozmaite opcje. 

1. Rakso motors proponuje komplet wyglądający na późne modele WSK.


2. Na Allegro można wybierać i przebierać, wybrałem takie dwa:
 (link)




A co z podnóżkami? 

W motocyklach wzorcowych żadnych gum na podnóżkach nie widać, przy czym te ostatnie mają formę gołego pręta:


W mojej Sarence podnóżki mają przekrój "graniastokątny", zamocowany na "ząbkach" - daje to możliwość regulacji, plus solidnie się trzyma. Przykręca się to na gwint 10mm wewnątrz ramy, bez nakrętki. 

A na ten "graniastokąt" naciągnięte są jakieś gumy, będące w dość kiepskim stanie. 



Wymiary gum 7 cm długości, 4.5 cm szerokości i ok 2.5cm grubości. Kojarzy ktoś od czego to może być, albo gdzie takie - lub podobne - gumy można kupić/dorobić?






11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jeśli mogę wyrazić swoje zdanie, to na pewno czarne manetki. Pozostaje kwestia wzoru. A gumy podnóżków podobne są w komarach i starych rometach, tylko dłuższe. Ale te Twoje wyglądają na skrócone. I znów pozostaje kwestia wzoru

Anonimowy pisze...

W Gmoto mają- jawa cz 175, 250, 353 guma podnóżka kierowcy. Raczej to te tylko nie skrócone.

yahoo666 pisze...

zdecydowanie czarne, tu się zgadzamy :) Te moje faktycznie wyglądają jak skracane, nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Dzięki wielkie - obadam wszystkie te opcje.

yahoo666 pisze...

No kurde i faktycznie wygląda to jak oberżnięta guma tego typu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/guma-podnozka-jawa-50-plaska-owal-pl -albo https://allegro.pl/oferta/guma-podnozka-jawa-panelka-kyvacka-plaska-owal-14792570400 - wzór się zgadza. Dzięki za inspirację!

Anonimowy pisze...

Spoko. Cieszę się, że mogłem chociaż raz pomóc

yahoo666 pisze...

To jeszcze podpowiedz coś z manetkami ;)

Marek pisze...

Jeśli chodzi o manetki, to wydaje mi się, że powinny być te czarne w karo. Takie montowali w M 06 Z, Z2 i L. To są modele z początku produkcji wsk, a MR 15 właśnie z tego okresu pochodzi. Te w paski były do B3, ale nie jestem tego pewien. Może zapytasz chłopaków z wueska.pl

yahoo666 pisze...

A mógłbyś podrzucić fotkę albo lepiej linka? Obawiam się, że zupełnie nie kojarzę.

Marek pisze...

Nie dokładnie zrozumiałem czego nie kojarzysz. Jeśli chodzi Ci o manetki, to te czarne z punktu 2 w tym poście, ale zaznaczam iż nie jestem tego pewny. A jeśli chodzi o wsk-i to proponuję wpisać na Youtube OldtimerbazaR ~ WSK M06 Z2 z 1963 i WSK M06 L - opowiada Piotr Kawałek. Bardzo dokładnie wyjaśnia wszystkie różnice. O czasie 12.27 oraz 13.00 widać właśnie te manetki

yahoo666 pisze...

Dzięki. Dokładnie o to mi chodziło - o wzór manetek, o których pisałeś "czarne w karo" - to jest coś, czego nie potrafiłem skojarzyć. Niestety, moja ignorancja nie ma granic, a nie mam za bardzo czasu na zmianę tego stanu rzeczy. Dzięki jeszcze raz!

Marek pisze...

"Kto pyta nie błądzi". Jesteśmy tylko ludźmi, nie musimy znać się na wszystkim i wszystkiego wiedzieć. Trzeba sobie pomagać i cieszę się, że mogłem pomóc.