wtorek, 18 maja 2010

na szybko

- szprychy przedniego koła uda mi się, mam nadzieję, dziś w końcu wysłać do dorobienia na nowo.

- wczoraj wykonałem ruchy przypominawcze w temacie kolanka i przeróbki ramy.

- zapadła decyzja co do goleni widelca. Po ich wyczyszczeniu od wewnątrz za pomocą wiertarki i szczotki mosiężnej na giętkim wałku, wydmuchaniu kompresorem oraz po kilkunastomiesięcznym, bezskutecznym poszukiwaniu sposobu ich zregenerowania - zdecydowałem, że zostawiam jak jest.




Jak widać (wiem, kiepsko widać;) - są w środku miejscowe ubytki i wżery - ale zdecydowana większość powierzchni jest w stanie nadającym się do dalszego użytku. Musielibyście zobaczyć golenie od S2 - tam to rzeczywiście nie ma czego ratować ;)
Być może kiedyś jeszcze do tego wrócę, na teraz postanowiłem jednak pozostać przy dorobieniu nowych tulei ślizgowych (chyba po prostu teflon) i pochromowaniu goleni. Najpierw chyba tuleje, potem chrom.

- podjąłem pierwsze przymiarki do montażu silnika, zakończone wnioskiem o konieczności dalszej przeróbki karterów, między innymi z tego powodu:


trzeba będzie nieco skrócić ten nadlew na dwóch kierunkach - wzdłuż osi śruby mocującej, żeby wlazła obsada kulki zmieniacza, oraz na kierunku prostopadłym do tej osi, w stronę skrzyni korbowej. I jeszcze nawiercić otwory na oś wodzików. Będzie metaloplastyka na całego. Zatrważające ilu to rzeczy człowiek nie zauważa na pierwszy rzut oka.

- pobawiłem się łożyskowaniem skrzyni biegów, ściślej - wałka pośredniego. Efekty w osobnym wpisie, może jeszcze dziś.

- z innych ciekawostek - tarcza sprzęgła:

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam
Mam pytanie w sprawie wahacza a dokładniej tulei ślizgowych. Czy mógł by Pan mi podać namiary gdzie można kupić materiał na te tuleje?
Pozdrawiam
Mariusz
GG 2820636
Email mariusz300037@wp.pl

yahoo666 pisze...

Poszukaj wałków teflonowych na Allegro. Będą dobre. Ja osobiście nie kupowałem, zrobił to za mnie zakład, który dorabiał.